Inauguració de l'exposició A vol d'ocell

04/06/2010 - 19:00
    Sala d'exposicions de l'Enrajolada, Casa Museu Santacana (carrer de l'Aigua, 1. Martorell).

La Fundació Jacint Verdaguer, 125 anys després del viatge que va fer el poeta de Folgueroles pel centre i nord d'Europa l'any 1884, vol donar a conèixer el llibre A vol d'aucell, un text poc conegut que ens descobreix Verdaguer com un viatger modern. Publicat primer a les revistes La Veu del Montserrat i La Ilustració Catalana, s'edità en format llibre l'any 1887 dins el volum Excursions i viatges.

El viatge de negocis que va realitzar el comte de Güell, acompanyat de Jacint Verdaguer, havia de servir per vendre una patent per fer velluts. El poeta, però, aprofità l'ocasió per entrar en contacte amb alguns dels centres culturals i econòmics més importants d'Europa en aquells anys, cosa que li permeté impulsar la traducció de l'Atlàntida a llengües no llatines. D'aquí que, a més d'un viatge turístic i cultural, puguem considerar-lo un viatge de negocis.

La inauguració anirà a càrrec de Carme Torrents, directora de la Fundació Jacint Verdaguer i comissària de l'exposició conjuntament a Carme Montaner de l'Institut Cartogràfic de Catalunya.

Dates exposició: del 4 de juny al 18 de juliol.

Horari de visita: de dimarts a divendres de 10 a 14 h. Dissabtes, diumenges i festius d'11 a 14 h. Dilluns i 24 de juny tancat.